Thursday, August 13, 2009

Hakikat kehidupan

Hidup ibarat kain putih yang masing-masing punya peranan untuk mencorakkannya dengan warna-warna kehidupan. jika warna yang dpilih adalah warna yang baik maka eloklah lakaran pada kain putih tersebut tapi jika sebaliknya maka rosaklah kesucian kain putih tersebut. sekali ia tercemar maka tidak mungkin untuk mendapatkan kembali warna asalnya begitu jua dengan hakikat kehidupan, sekali tersalah membuat percaturan pada kehidupan maka musnahlah segalanya. hal ini kerna sekali kita mencemarkannya maka kesannya akan tetap terus tercalit dan menjadi pengalaman yang pahit bagi dirinya walaupun ianya sudah lama berlalu. jadi pilihlah warna pilihan yang terbaik kerna warna-warna yang kita pilih kelak akan diwarisi oleh kita sendiri.

2 comments:

  1. tersentuh hati akak.. kata2 dik ni macam seorang ibu yang ingin mencorakkan anaknya. hehe.. bgus2.
    betul.. kita perlu bijak pilih warna yang bersesuaian dgn kita.. kalau warnanya agak kebaratan..baratlah kita, kalau warnanya agak kehitaman, berkabunglah kita, kalau kita memilih warna kesucian, sucilah kita. Hmm bukan mudah nk pilih warna ni. Hanya org2 yang di beri mata dpt melihat, org2 yang di beri telinga dpt mendengar je yg dpt memilih 'warna' yang terbaik untuk dirinya.
    Semoga ramadhan ini, kita sama2 mencorak diri kita kepada warna yang terbaik untuk kita. Mungkin sblum ini agak pudar sikit, ramadhan ni kita guna cat nippon paint.. smoga lebih tahan lama dan lasak dgn perubahan cuaca. huhu.

    selamat menyambut bulan ramadhan. Teruskan menulis. Menulis dari hati yang ikhlas dpt menyentuh hati2 yang sdg mencari. insyaALLAH.

    ReplyDelete
  2. terima kasih diatas kesudian membaca dan mmbri komenter yg bernas. insyaALLAH jika ad kesempatan lagi akan dimuatkan lagi coretan idea-idea yang iklas dan tulus dr hati dlam ruangan ni. nantikan kemunculannya.
    insyaALLAH berkat bulan ramadhan yang mulia ini moga kita diberi kekuatan dan kebijaksanaan untuk mmilih warna yang sejati.
    salam ramdhan

    ReplyDelete